Tagaluuktõstukid

Kaubavedamise ja laadimise teeb lihtsamaks kaubatõstuk mis asub reeglina kaubiku/veoki tagaosas. Tagaluuktõstuk on enamasti elektro-hüdrauliline, mis tähendab et sõiduki elektrisüsteemist võetud elektrienergia muundatakse läbi elektrimootori ja õlipumba hüdrauliliseks energiaks. Hüdrauliline energia väljendub kõrge rõhuga hüdrovedeliku (õli) juhtimisel hüdrosilindritesse, tänu millele silindri pikkus muutub ja kinemaatiliste ühenduste kaudu liigub ka kaubaplatvorm.

Hüdraulilised seadmed on küllaltki töökindlad ja kompaktsed – nad võivad tõsta suuri raskusi jäädes ise seejuures võrdlemisi väikesteks.

Tagaluuktõstukite puhul on samuti oluline perioodiline hooldus ja remont, suurt rolli mängib seadmete kestvusel ka Eesti kliima, mis tihti on elektriliste komponentide vastu eriti vaenulik. Peamisteks murekohtadeks on nõrkvoolu releed (automaatika) ja elektrimootorid. Hüdrauliliste komponentide tähtsamateks komponentideks on hüdrovedelik (õli), silindrid ja liigendid. Kõikide nende komponentide õigeaegne ja järjepidev hooldus tagab seadme pikema eluea ja kindlama töö.

Külmutusseadmed

Tänu oma iseärasustele on külmutusseadmetel mitmeid komponente ja protsesse, mis nõuavad perioodilist kontrolli ja hooldust. Näiteks külmaaine kvaliteet ja kogus, kompressor, kuivatifilter, paisventiil jt.

Samas on autonoomsed külmutusseadmed varustatud ka diisel- ja elektrimootoriga. Ka nende komponentide õigeaegne hooldamine ja remont annab seadmele juurde eluiga ja kindlama tõrgeteta töö.

Külmseadmete puhul on oluline kõikide komponentide ja protsesside korrektne funktsionaalsus ja kui mõni nendest ei täida oma rolli ja jääb tähelepanuta, siis kannatab terve seade ja lõpuks ka Teie poolt antava teenuse kvaliteet.

Külmutusseadmete tööpõhimõtted

Enamik tänapäeva külmseadmeid töötab gaasi (külmaaine) siseenergia muutmise põhimõttel. Kõige tähtsamaks komponendiks on kompressor, mis suurendab külmaaine siseenergiat viimase kokkusurumisel.

Külmaaine kokkusurumisel gaasi rõhk, maht ja temperatuur suurenevad. Kokkusurutud gaasi temperatuuri ja mahu vähendamiseks ning protsessi kasuteguri suurendamiseks tuleb gaasi jahutada. Selleks on seade varustatud kondensaatoriga, läbi mille alandatakse gaasi temperatuuri ja tänu millele muutub ka gaasi olek gaasist vedelasse.

Vedel külmaaine juhitakse ressiivrisse (mahutisse) ning edasi läbi filtri ja paisventiili aurustisse. Paisventiil tagab kontrollitud vedela külmaaine drosseldamise (pihustamise) aurustisse, milles valitsev rõhk on madalam. Kuna külmaaine iseloomulikuks omaduseks on keemine madalal temperatuuril, siis toimubki aurustis vedela külmaaine aurustamine, mille tulemusena vedel külmaaine aurustub ning jahtub. Aurusti on ühendatud komperssori imipoolega mis tagab aurustunud (soojenenud) külmaaine äravoolu. Kompressorisse jõudes aurustunud külmaaine surutakse taas kokku ja protsess kordub.